ŞİMDİ TAM NAR ZAMANI
İçindeki onlarca minik tanesi gibi, faydaları da onlarca! Özellikle kırmızı rengini veren ‘antosiyanin´ bileşeni sayesinde bağışıklık sistemini güçlendiriyor, gripten kansere dek birçok hastalığı önlüyor.
Tarih: 23.11.2018 12:10:09/ 358okunma / 0yorum

SAĞLIK - İçindeki onlarca minik tanesi gibi, faydaları da onlarca! Özellikle kırmızı rengini veren ‘antosiyanin´ bileşeni sayesinde bağışıklık sistemini güçlendiriyor, gripten kansere dek birçok hastalığı önlüyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Hazal Çatırtan Çobanoğlu özellikle narın suyunu sıkıp içmek yerine bir büyük narın yarısını tüketmenin çok daha fazla fayda sağladığını belirtirken “Buna karşın başta kemoterapi ilaçları olmak üzere birçok ilaçla etkileşimi olduğunun unutulmaması gerekir. Bu nedenle kullanılan ilaçlar doğrultusunda hekimden mutlaka etkileşim bilgisi alınmalı” uyarısında bulunuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Hazal Çatırtan Çobanoğlu, şimdi tam zamanı olan bu şifalı meyvenin 9 faydasını anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

  • Antioksidan zengini

İçeriğindeki Punicalagin ve Punicic asit narın yüksek antioksidan aktiviteye sahip olmasını sağlıyor. Yapılan araştırmalar nar ve nar suyunun, yeşil çayın antioksidan aktivitesinin üç katına sahip olduğunu gösteriyor. Bu antioksidanlar stres, yanlış beslenme ve çevredeki olumsuz koşulların vücudumuzda yarattığı hasarı önlemeye yardımcı oluyor

  • Anti-enflamatuar etkili

 

Kronik enflamasyon kalp ve damar hastalıklarından Alzheimer´a, kanserden tip 2 diyabete dek birçok hastalığın öncüsü. Nar büyük ölçüde punicalaginlerin antioksidan özellikleri sayesinde anti-enflamatuar etki gösteriyor. Vücudumuzdaki iltihabı azaltmak için düzenli nar tüketimi iyi bir seçenek.

  • Kansere karşı koruyucu

Narın içerisindeki antioksidan maddeler kanser hücrelerinin oluşum sürecini yavaşlatabiliyor veya durdurabiliyor. Özellikle meme, kolon ve prostat kanseri oluşumunu önleme üzerine olumlu sonuç veren araştırmalar var.

  • Kan basıncını düşürmeye yardımcı

Nar ve nar suyu içeriğindeki polifenoller sayesinde enzim aktivitelerini düzenleyip damarlarda genişleme ve tansiyonda düşme sağlayabiliyor. Kolesterol düzeylerini etkileyerek damarları ve kalbi koruyucu etki gösteriyor.

  • Hafıza dostu

Beslenme ve Diyet Uzmanı Hazal Çatırtan Çobanoğlu “California Üniversitesi´nde yapılan çalışmada 4 hafta boyunca düzenli nar/nar suyu tüketen kişilerin sözel-görsel hafıza görevlerini daha iyi yaptıkları ve hafıza ile ilgili testlerde daha başarılı oldukları görülmüştür” diyor.

  • Yaşlanma karşıtı

İçeriğindeki antioksidanlar ve urolithin A isimli bileşen sayesinde vücudumuz kasları oluşabilecek hasarlara karşı daha rahat koruyabiliyor. Doku hasarı en aza iniyor. Bu da hem vücutta hem ciltte yaşlanmayı geciktiriyor.

  • Üreme sisteminde olumlu etkili

Oksidatif strese karşı koruyucu etkisi sayesinde yumurta ve embriyo koruyucu etkisi olduğu düşünülüyor. Aynı zamanda erkeklerde sperm yoğunluğunu ve hareketliliğini de arttırmaya yardımcı oluyor.

  • Kilo korumada etkili

Nar hem gözü hem karnı doyuran bir meyve. Yarım kase nar sadece 72 kalori. Bununla birlikte 3.5 g diyet lifi içeriyor. Bu diyet lifleri hem tokluk sağlıyor hem de bağırsak sağlığımızı koruyor.

  • Egzersiz için enerji kaynağı

Beslenme ve Diyet Uzmanı Hazal Çatırtan Çobanoğlu “Nar, diyette doğal nitrat alımını sağlayan bir meyve. Nitratların kan basıncını düşürebilme etkisi olduğu gibi enerji üretimini sağlayan mitokondrilerin etkinliğini de arttırarak fiziksel performansı arttırabildiği görülmüştür” diyor.








Kaynak: Kardelen

Anahtar Kelimeler: ŞİMDİ ZAMANI
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
MANDALİNANIN 10 ÖNEMLİ FAYDASI
MANDALİNANIN 10 ÖNEMLİ FAYDASI
Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu.
KIŞ SEBZE VE MEYVELERİNİN BESİN DEĞERİNİ ARTIRAN 11 ÖNERİ
KIŞ SEBZE VE MEYVELERİNİN BESİN DEĞERİNİ ARTIRAN 11 ÖNERİ
Vitamin ve mineral bakımından oldukça zengin olan sebze ve meyveler, özellikle mevsiminde tüketildiğinde vücudun ihtiyacı olan desteği almasında önemli bir rol oynuyor.
Ceviz yiyen daha zeki oluyor
Ceviz yiyen daha zeki oluyor
Beslenme ve Diyet Uzmanı Gözde Ağca, “Şekil itibariyle beyine benzeyen ceviz, zekayı geliştiriyor ve hafıza kaybını önlüyor" dedi.
"Kurban etini tüketmeden önce en az 24 saat bekletin"
"Kurban etini tüketmeden önce en az 24 saat bekletin"
Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Tekün, kurban etinde kesildiği gün “Rigor Mortis“ denilen ölüm katılığı oluştuğu için tüketilmeden önce en az 24 saat bekletilmesi gerekildiğini söyledi.
Bayramda beslenmenize dikkat edin
Bayramda beslenmenize dikkat edin
Kurban Bayramı´nda et ve yağlı yemek ile birlikte şeker ve şekerli yiyeceklerin de tüketimleri artıyor.
Uzman Dr. Karaca: "Antioksidan yiyecekler deri kanserine karşı kalkan gibi"
Uzman Dr. Karaca: "Antioksidan yiyecekler deri kanserine karşı kalkan gibi"
Dermatolog Sinem Karaca, ben ve deri kanserinin önlenmesinin ilk şartının güneşten korunmak olduğunu söyledi.
Kiraz her derde deva, karpuza dikkat
Kiraz her derde deva, karpuza dikkat
Diyetisyen Sevgi Gökçen Erkün Eryılmaz: "Mevsim meyvelerinin her birinin içerisinde antioksidan ve flavonoidler bulunuyor o yüzden hepsi kansere karşı koruyucu ve kalp damar sağlığını iyileştirici özellikler taşıyor”
Ramazan´da sigarayı bırakmak isteyenlere ´Nane tüketin´ önerisi
Ramazan´da sigarayı bırakmak isteyenlere ´Nane tüketin´ önerisi
Diyetisyen Bengü Ünal: "Nane tüketimi yaparak nikotin açısından kendilerini daha kontrollü yapabilirler"
Uzmanından kış aylarında beslenmenin püf noktaları
Uzmanından kış aylarında beslenmenin püf noktaları
Diyetisyen Sevgi Gökçe Erkün Eryılmaz: “Gece yapılacak ara öğün meyve süt veya meyve yoğurt şeklinde yapılabilir”
Sonbahar da bol bol nar tüketin
Sonbahar da bol bol nar tüketin
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, Sonbahar da bol bol nar tüketin önerisinde bulundu.
Diyetisyen Yıldıran: “Kurban etini kızartmayın, haşlayın”
Diyetisyen Yıldıran: “Kurban etini kızartmayın, haşlayın”
Özel Kastamonu Anadolu Hastaneleri Diyetisyeni İrem Yıldıran, kurban etinin kızartılmaması gerektiğini belirterek, haşlanarak yenmesinin daha uygun olacağını kaydetti.
Obezite uyarısı
Obezite uyarısı
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzm. Dr. Ümit Çınkır, çağın sağlık sorunu haline gelen obezite konusunda önemli uyarılarda bulundu.
DOLAR
5.3710
EURO
6.0755
Güncel
Yaşam
Eğitim
Saglik
Magazin
Manisa için namaz vakitleri
İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsi
06:36 08:19 13:23 15:50 18:09 19:38
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Kavramak için görmek, görmek için de dikkatle bakmak gerek. - Dino Segre

Dino Segre
Uzay yolculuğunda taşınacak her kilo için gerekli olan yakıt miktarı 530 kg`dır.

Uzay yolculuğun
Ravza - Kabe

/resimler/2017-5/13/1344304004566.jpg  /resimler/2017-5/13/1347498852327.jpg

Dolma iç için kullanacağınız pirincinizi mutlaka ılık suda bekletip yumuşatın ve nişastasından arındırmak için birkaç defa sudan geçirin. Böylece içinin sert kalmasını önlersiniz. Dolmamızın daha lezzetli olması için sızma zeytinyağı kullanın.

Dolma - Sarma Tarifleri İle İlgili Püf Noktaları
Saruhanlı Lingleri

/resimler/2017-5/13/1515570830640.jpg    /resimler/2014-11/7/155009123.jpg    /resimler/2014-11/7/155305032.jpg   /resimler/2017-5/13/1506418944836.jpg  /resimler/2015-3/16/1636122607156.jpg

/resimler/2015-4/4/1022583075326.jpg    /resimler/2015-4/4/1033419962836.jpg    /resimler/2015-4/7/0822580347004.jpg   /resimler/2015-4/7/0827149570844.jpg  /resimler/2015-4/7/0844579279152.jpg

Videolar
Parti İlçe Teşkilatları

/resimler/2016-12/24/0957549496932.jpg /resimler/2016-12/24/0959409077707.jpg /resimler/2016-12/24/1002133424899.jpg /resimler/2016-12/24/1004065509887.jpg /resimler/2016-12/24/1006092750065.jpg

Sosyal Medyada Takip Edin

/resimler/2015-3/20/0925347922806.jpg  /resimler/2015-3/20/0927574175568.jpg /resimler/2015-3/20/0934034807724.jpg

 /resimler/2015-3/20/0935593872523.jpg /resimler/2015-3/20/0939453408170.jpg /resimler/2015-3/28/1514147754064.jpg