SAĞLIKLI BİR TATİL ÖNERİLERİ
SAĞLIKLI BİR TATİL ÖNERİLERİ
Tarih: 21.6.2018 13:08:54 / 1600okunma / 0yorum
Prof. Dr. Bekir Sami UYANIK

Yaz aylarında bulunduğumuz bu dönemde, tatile giden aileler için aşırı sıcaklarla birlikte gelen bunaltıcı hava birçok sağlık sorununu da beraberinde getiriyor. Sağlıklı bir tatil dönemi geçirebilmek için, alabileceğiniz birkaç basit önlem hayat kurtarıcı olabiliyor.

Rastgele ve kontrolleri yapılmamış havuza girmeyin!

Havuz suyunun düzenli temizlenmesi, klorlanması ve bakteriyolojik analizlerinin yapıldığından emin olunmalıdır. Temizliğinden emin olmadığımız havuz ve denizden kaçınmalı, korunma yollarına bakmalıdır. Çünkü, bir çok enfeksiyon etkeni bu şekilde bulaşabilmektedir. Mide bağırsak, idrar yolu, solunum, göz, kulak ve cilt enfeksiyonları ve hastalıkları da dikkate alınmalıdır. Havuzlara girilmeden önce duş alınması, mümkünse ayakların dezenfekte sudan geçirilmesi,  göz için maske, kulak için tıkaç kullanılması gibi önlemler alınabilir. Mide bulantısı, ateş, titreme, sık idrar çıkma, idrar yaparken yanma, gözlerde yanma, kaşıntı, çapaklanma, kulaklarda dolgunluk hissi, ağrı, sesleri işitmede farklılık, burunda akma, boğazda yanma, öksürük,  havuz ve deniz sonrası olabilecek bazı hastalıkların habercisi olduğundan, ağırlaşmadan mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.

Dengeli bir uyku düzeni oluşturun

Tatilde beslenmeye dikkat edilmesi kadar, uykunun da göz ardı edilmemesi en önemli noktalardan biridir. İhtiyaçtan az veya çok uyuyanlar, başta kalp damar hastalığı olmak üzere, birçok sağlık problemine eğilimli olabilmektedir.  Uyku fazlalığı da, şişmanlık, şeker hastalığı, yüksek kan basıncı, solunum hastalıkları, kas zayıflığı, vücut direncinin azalması, depresyon gibi psikolojik bozukluklara yol açabilir. Bütün bu bozukluk ve hastalıkların ortaya çıkışının nedeni, glukoz toleransı ve insülin duyarlılığının azalması, kortizol ve ghrelin (iştah artırıcı) hormonunda artma, iştah azaltan leptin hormonunda azalma gibi metabolik ve hormonal değişikliklerdir.

Hijyen olarak güven oluşturmayan yerlerden yemek yemeyin!

Yiyecek ve içecek konusunda duyarsız davranılır, bazı hijyen kurallarına da dikkat edilmezse, karın ağrısı, gaz, bulantı, kusma, ishal gibi şikayetlere yol açan hastalıklar ortaya çıkabilmektedir.

Yiyeceklerden geçecek enfeksiyon ve zehirlenmelere karşı bunları yapın!

  • Yemekler, sağlık kontrollü ve aşçıların bulunduğu restoran ve otellerde yenmeli, rastgele yerlerde, kaynağı bilinmeyen ve açıkta satılan yiyeceklerden sakınılmalıdır.

  • El hijyenine dikkat edilmeli, eller her yemek öncesi ve sonrası muhakkak güzel bir şekilde yıkanmalıdır.

  • Ağız ve diş sağlığına özen gösterilmelidir.

  • Sıcaklar nedeniyle ağır, yağlı, kalorisi yüksek besinler yerine, sebze ve meyveleri tercih etmek, sindirim sistemi hastalıkları, hatta kalp ve damar sağlığı için çok önemlidir.

  • Çok yemek iyi olmadığı gibi, ağır ve çok çeşitli yiyecekler de bir arada tüketilmemelidir.

  • Birkaç saat sıcakta veya oda sıcaklığında beklemiş yiyeceklerde bakteriler ürediğinden yaz ishallerine, besin zehirlenmesine neden olduğundan, bunları tüketmemeye özen gösterilmelidir.

  • Ağzı kapaklı içecekler tercih edilmeli ve çok soğuk olarak içilmemelidir(en azından yavaş bir şekilde, yudum yudum içilmelidir). Suların ve hatta kullanılan buzların temizliğinden emin olunmalıdır.

  • Süt ve süt ürünleri, dondurma güvenilir yerlerden alınmalı, tazeliğine dikkat edilmelidir.

  • Ambalajlı gıdaların son kullanma tarihlerine ve saklama koşullarına çok dikkat edilmelidir.

  • Çiğ olarak yenilen sebze ve meyveler iyice yıkanmalıdır.

Anahtar Kelimeler: SAĞLIKLI, TATİL, ÖNERİLERİ
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
Ebola Virüsü Hastalığı (26 Mayıs 2018 - Cumartesi)
Şeker Hastaları Ramazanda Ne Yapmalıdır? (16 Mayıs 2018 - Çarşamba)
SAHTE İÇKİLER! (15 Şubat 2018 - Perşembe)
Nezle misin, Grip misin? (04 Aralık 2017 - Pazartesi)
KOAH ve SİGARA (21 Kasım 2017 - Salı)
Uyku, biyolojik bir ihtiyaçtır! (20 Mart 2017 - Pazartesi)
Sağlığımız için D vitamini (25 Şubat 2017 - Cumartesi)
BİYOLOJİK YAŞLANMA! (31 Aralık 2016 - Cumartesi)
Uykumuz yeterli ve kaliteli mi? (30 Aralık 2016 - Cuma)
SAHTE İÇKİLER! (30 Aralık 2016 - Cuma)
Şekerler ve Tatlandırıcılar (20 Aralık 2016 - Salı)
KANSERLER (20 Aralık 2016 - Salı)
Check Up (20 Aralık 2016 - Salı)
Sentetik Esrar; Bonzai (20 Aralık 2016 - Salı)
Sağlığımızla ilgili (26 Ağustos 2016 - Cuma)
Kan bağışı ile hayatlar kurtarabilirsiniz. (27 Haziran 2016 - Pazartesi)
Sigara!.. (31 Mayıs 2016 - Salı)
Laktoz intoleransı (süt şekeri hassasiyeti) (28 Mayıs 2016 - Cumartesi)
Laboratuvar Testleri Neden Önemlidir? (23 Mayıs 2016 - Pazartesi)
Soğuk havalarda kan şekeriniz yükselebilir! (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
Otizmle yaşam (25 Mayıs 2015 - Pazartesi)
Sayfa:
DOLAR
5.6825
EURO
6.5678
Güncel
Yaşam
Eğitim
Saglik
Magazin
Manisa için namaz vakitleri
İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsi
06:36 08:19 13:23 15:50 18:09 19:38
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Güvenilmek sevilmekten daha büyük bir iltifattır. - George MacDonald

George MacDonald
BUNLARI BİLİYORMUSUNUZ? -Hapşırdığınız zaman kalbinizde dahil olmak üzere bütün vücut fonksiyonlarınız bir an için durur. (Ya bi kez griptim hesapladım 120 kez hapşırmışım demek ki kalbim 1 dakika durmuş o gün) -Eiffel kulesinin tepesine çıkana kadar

İlginç Bilgiler
Ravza - Kabe

/resimler/2017-5/13/1344304004566.jpg  /resimler/2017-5/13/1347498852327.jpg

Kek hamurunun piştikten sonra kalıptan rahat çıkması için 10 dakika bekletin. Fırına sürdüğünüz kek kalıbının yanmasını önlemek için kalıbın altına biraz tuz koyabilirsiniz.

Hamur İşi Tarifleri İle İlgili Püf Noktaları
Saruhanlı Lingleri

/resimler/2017-5/13/1515570830640.jpg    /resimler/2014-11/7/155009123.jpg    /resimler/2014-11/7/155305032.jpg   /resimler/2017-5/13/1506418944836.jpg  /resimler/2015-3/16/1636122607156.jpg

/resimler/2015-4/4/1022583075326.jpg    /resimler/2015-4/4/1033419962836.jpg    /resimler/2015-4/7/0822580347004.jpg   /resimler/2015-4/7/0827149570844.jpg  /resimler/2015-4/7/0844579279152.jpg

Videolar
Parti İlçe Teşkilatları

/resimler/2016-12/24/0957549496932.jpg /resimler/2016-12/24/0959409077707.jpg /resimler/2016-12/24/1002133424899.jpg /resimler/2016-12/24/1004065509887.jpg /resimler/2016-12/24/1006092750065.jpg

Sosyal Medyada Takip Edin

/resimler/2015-3/20/0925347922806.jpg  /resimler/2015-3/20/0927574175568.jpg /resimler/2015-3/20/0934034807724.jpg

 /resimler/2015-3/20/0935593872523.jpg /resimler/2015-3/20/0939453408170.jpg /resimler/2015-3/28/1514147754064.jpg